خرید و فروش دیزل ژنراتور دست دوم

خرید و فروش دیزل ژنراتور دست دوم

دیزل ژنراتور دست دوم

دیزل ژنراتور چیست؟

موسسه فنی اتحاد به عنوان قدیمی ترین  واردکننده دیزل ژنراتور (فروش انواع ژنراتور دیزلی تک فاز و دیزل ژنراتور سه فاز) در سطح کشور، محصولات زیر را به مشتریان گرامی ارائه می کند.

دیزل ژنراتور (ژنراتور گازوییلی)

به ترکیبی از یک موتور دیزل و ژنراتور و انواع متعلقات فرعی که به یکدیگر متصل شده باشند، دیزل ژنراتور می‌گویند. این متعلقات فرعی عبارتند از:

  • شاسی
  • اطاقک پوشاننده
  • عایق های صدا
  • سیستم های کنترل
  • قطع کننده های اضطراری مدار
  • سیستم مولد گرما
  • سیستم استارت اتومات و دینام

موتور ژنراتور ها می توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (کاوا) برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا 2000 کیلوولت آمپر (2 مگا کاوا) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند. یک ژنراتور ۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. ژنراتور های ۵ مگاوات برای ایستگاه های کوچک تولید برق استفاده می شوند و برای این منظور می توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. ژنراتور های بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می‌گردد.

دیزل ژنراتور را بهتر بشناسیم

دیزل ژنراتور های کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتور های بزرگتر حس می شود استفاده می شوند. کشتی ها و بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطار ها نیز از ژنراتور های دیزلی نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می کنند. به وسیله نیروی محرکه برقی می توان حرکت یکنواخت و قدرتمندتری علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا داشت. محرکه ‌های برقی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به تکامل رسیدند. دستگاه های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می شوند.

چرا دیزل ژنراتور ها بهتر هستند؟

امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه در زندگی بشر نیاز به انرژی بیشتر از پیش شده و ما به یک منبع انرژی نیاز داریم که بتواند سرمایه کوتاه مدت و بلند مدت ما را مدنظر قرار داده و در بهترین حالت سرمایه گذاری ما را بیمه کند. از این رو به یک ژنراتور با قیمت مناسب، هزینه های نگهداری مقرون به صرفه و عمر مفید ضروری نیاز است. در نظر گرفتن این پارامتر ها ما را به سوی انتخاب یک ژنراتور دیزلی هدایت می کند.

علت انتخاب بیشتر دیزل ژنراتور ها نسبت به ژنراتور های گاز طبیعی

در انتخاب ژنراتور ها عوامل متعددی نظیر تامین سوخت و ذخیره آن، شرایط کار و تامین بار و غیره تاثیر دارند. یکی از دلایل انتخاب بیشتر ژنراتور های دیزل تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن است.

در حالت کلی دیزل ژنراتور ها به علت مواد خاصی که از آن ساخته می شوند و ساده تر بودن فرایند ساخت و همچنین ساده تر بودن و کند کار تر بودن قطعاتشان، کمتر دچار خستگی می شوند. در نتیجه به محض ایجاد خستگی عمر آنان تمام می شود. در صورتی که در ژنراتور های گازی هزینه اولیه تهیه بسیار بیشتر بوده و تنها مزیت آن از نظر اقتصادی برای مصرف کننده، تامین آسان تر سوخت آن است.

میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور

پارامتر های مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می دهند. اما در حالت کلی میزان مصرف، معمولا بستگی به پارامتر هایی همانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار آن دارد و بر این اساس تقریبی از مصرف را می توان بدست آورد.

میزان مصرف دیزل ژنراتور ها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، درجه حرارت محیط، رطوبت نسبی محیط، عمر دیزل ژنراتور و البته کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر است. مثال: اگر شما از یک دیزل ژنراتور 100 کاوا استفاده می کنید، که به طور متوسط 80 کاوا بار مصرفی روی آن است، متوسط مصرف سوخت در هر ساعت ١٠ لیتر خواهد بود.

شرایط نگهداری از ژنراتور

برای حفظ کردن یک ژنراتور باید حتما به صورت پیوسته به آن رسیدگی کرد.دیزل ژنراتور دست دوم

این رسیدگی ها شامل:

  • سرویس به موقع روغن و فیلتر ها
  • کنترل صدا
  • کنترل لرزش
  • کنترل تغییرات مصرف سوخت
  • تمرین دادن ژنراتور

مزایای تمرین دادن ژنراتور

تمرین دادن و روشن کردن ژنراتور به صورت دوره ای شامل فواید زیر است:

  1. روغنکاری شدن قطعات موتوری
  2. به حداقل رسیدن اکسیداسیون
  3. مصرف سوخت قبل از تخریب

حداکثر از چه توانی در دیزل ژنراتور می توان استفاده کرد؟

ژنراتور های گازوئیلی توان بازدهی از 50 تا 90 درصد توان کلی خود را دارند، ولی در حالت کلی هیچ دستگاهی کشش بار بیش از حد را ندارد زیرا باعث فرسودگی آن می شود. اگرچه بردن ژنراتور زیر بار خیلی سبک هم ایراداتی دارد.

دیزل ژنراتور دست دوم

قیمت دیزل ژنراتور های دست دوم نسبت به دیزل ژنراتور های نو و آکبند پایین تر می باشد که این موضوع برای مشتریان بسیار جذاب بوده ولی باید به این نکته نیز باید توجه کرد به علت میزان کارکرد دیزل ژنراتور دست دوم و مستهلک شدن قطعات آن و همچین گران قیمت بودن لوازم یدکی دیزل ژنراتور و نیز هزینه بالای تعمیر آنها و یا داشتن سابقه تعمیر که باعث بروز ایراد های دیگر و یا کامل برطرف نگردیدن ایراد به علت تعمیر در مراکز نا معتبر می گردد، لذا موسسه فنی اتحاد دیزل ژنراتور دست دوم را پیشنهاد نمی نماید.