ساخت و فروش سایلنسر اگزوز ژنراتور گازی

ساخت و فروش سایلنسر اگزوز ژنراتور گازی

سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور

ساخت و فروش سایلنسر اگزوز مولد گازی

در روش های سایلنت سازی ژنراتور یکی از ارزانترین روش ها استفاده از سایلنسر اگزوز یا صدا خفه کن اگزوز  می باشد. موسسه فنی اتحاد با دانش فنی سی ساله خود در امر ساخت سایلنسر اگزوز ژنراتور ها در توان های مختلف آماده همکاری با شرکت و ارگان های دولتی و…و همچنین مشاوره در این راستا با کارشناسان موسسه فنی اتحاد ارتباط برقرار نمایید.

نحوه کارکرد سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور:

نصب سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوزبه طور کلی اگزوز  سبب خروج و هدایت گازهای انتشار یافته در سیلندر موتور دیزل به خراج را فراهم می نماید.اجزای تشکیل دهنده اگزوز دیزل ژنراتور شامل منیفولد اگزوز ، لوله رابط ، منبع اگزوز صدا خفه کن و خروجی دود اگزوز می باشد. لوله های رابط سایلنسر اگزوز باید استاندارد و طوری طراحی شود که فشارهای گازی برگشتی منفی را کاهش دهد. انبار یا منبع اگزوز سبب کهاش سرعت فشار گازهای خروجی موتور دیزل و کاهش صدای گاز های خروجی می شود. در واقع اگزوز با کاهش فشار منفی گاز برگشتی سبب کاهش تلفات انرژی و افزایش قدرت موتور دیزل می شود.

سایلنسر اگزوز بر حسب قطر توربو و توان دستگاه در موسسه فنی اتحاد در سایز های 2-4-6-8-10 اینچ تولید میشود.

سایلنسر هابه سه دسته تقسیم بندی می شود:

سایلنسر اگزوز  به صورت تک جداره:

این اگزوز به صورت تک جداره ساده و مخزن توخالی می باشد که در آن از طراحی خاص استفاده نشده و در واقع فقط صدای تولید شده در موتور وارد مخزن شده و از شدت کوبش صدای دیزل ژنراتور می کاهد و همچنین گازها و دودهای تولیدی از موتور دیزلی را به خارج هدایت می کند.

سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور به صورت دو جداره:

این سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور دارای سه مخزن می باشد  که یک مخزن اصلی و دو مخزن دیگر در آن جای داده شده است که در هنگام ورود گاز و صدای تولیدی موتور دیزل به داخل مخزن و با برخورد به دیواره ها، صدای فرکانسی و حرارت گازهای تولیدی کاسته شده و در اصطلاح خفگی در صدای موتور دیزل اتفاق می افتد و به طور محسوسی صدا کاهش میابد. این سایلنسر اگزوز در ابعاد 2،4،6،8،10 و …  با توجه به توان دیزل ژنراتور و دهانه سوپر (توربوشارز) ساخته می شود.

سایلنسر اگزوز ژنراتور به صورت دو جداره (سایلنسر اگزوز دارای سه منبع و عایق پشم سنگ):

در واقع جهت کاهش صدای بیشتر دیزل ژنراتور نسبت به مورد فوق از عایق پشم سنگ درمیان جداره های سایلنسر استفاده می شود. عایق پشم سنگ بین دو جداره قرار گرفته (عایق پشم سنگ خاصیت جاذب صدا را دار می باشد) و در صورت برخورد فشار گاز و صدا با آن کاهش می یابد. خاصیت دیگر پشم سنگ جلوگیری از خزوج گرما از سوپر سایلنسر می شود و لذا حرارت خروجی اگزوز را هم می کاهد.

سایلنسر اگزوز دیزل ژنراتور به صورت دوجداره از جنس استیل و دارای پشم سنگ :

سوپر سایلنسر اگزوز استیل همان مشخصات ذکر شده در مورد سه را با فرق اینکه جنس ورق آن استیل می باشد و از لحاظ قیمتی تقریبا سه برابر سایلنسر ساخته شده با ورق های فولادی می باشد. سایلنسر استیل در نواحی مرطوب و همچون شناور ها و شمال کشور و … بر روی دیزل ژنراتور و ژنراتور گازسوز به دلیل عدم زنگ زدگی و خوردگی نصب می گردد.

کیفیت سایلنسر اگزوز ژنراتور گازی به موادی ذیل بستگی دارد:

نوع طراحی داخلی منبع اگزوز

نوع ورق و ضخامت آن

استفاده از عایق پشم سنگ در جداره ها و مقدار آن

نوع طراحی شبکه های داخلی سایلنسر

در هنگام خرید سایلنسر اگزوز باید موارد ذیل مشخص شود که:

سایلنسر در فضای باز یا بسته نصب خواهد شد؟

سایلنسر اگزوز در محیط مسکونی یا کارگاهی و …نصب می شود؟

نحوه نصب سایلنسر به صورت افقی یا عمودی می باشد؟

قطر سوپر دیزل ژنراتور با ژنراتور گازسوز یا لوله رابط چند سانتی متر می باشد؟ که برا اساس آن سایلنسر طراحی شده عملیات خفه یا سایلنت سازی و فشار گاز برگشتی (back pressure) کاهش نماید که در این صورت توان موتور کاهش نمیابد.

نحوه نصب سایلنسر اگزوز از طریق فلنچ یا بست یا جوش به لوله رابط نصب گردد؟

سایلنسر اگزوز نیاز به لرزه گیر آکاردونی دارد یا نه؟

فلنچ و آکاردئونی لرزه گیر دیزل ژنراتورجهت سفارش اتواع سایلنسر اگزوز ژنراتور دیزلی ، گازسوز و همچنین مشاوره با کارشناسان موسسه فنی اتحاد ارتباط برقرار نمایید.