شاسی سیار

شاسی سیار

شاسی سیار

شاسی سیار(ریموک یا شاسی موبایل و تریلر) دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور سیار (شاسی دیزل ژنراتور متحرک)

دیزل ژنراتور سیار به عنوان جز جدانشدنی اکثر پروژه های عمرانی و بزرگ می باشد. اجرای پروژه های خطوط لوله نفت، پتروشیمی، خطوط انتقال آب و …. و اصولاً پروژه هایی که به دور از خطوط اصلی برق و مکان های بین شهری اجرا می شود. با وجود دیزل ژنراتور سیار(شاسی سیار دیزل ژنراتور) بسیار سریع تر اجرا می شوند و در مواقعی نیاز است که دیزل ژنراتور برای تامین برق مصرف کننده در مکان های مختلف تردد کند که در این زمان از تریلر دیزل ژنراتور و یا شاسی سیار (ریموک یا شاسی موبایل) استفاده می شود.

دیزل ژنراتورهای سیار بر اساس توان و ابعاد بسته بندی می شوند. این دیزل ژنراتورها را می توان به ۵ گروه اصلی تقسیم بندی  می شوند:

شاسی سیار(ریموک وشاسی موبایل) دیزل ژنراتور:

۱-شاسی سیار دوچرخ بدون فنر و اکسل گردان (بدون فرمان پذیری): که این شاسی سیار در مسیر های کوتاه و مستقیم مورد استفاده قرار می گیردو تک محور می باشد. این دیزل ژنراتورهای سیار معمولا دارای ابعاد کوچک نسبت به دو سایز دیگردیزل ژنراتور سیار می باشد. شاید مشکل عمده این دیزل ژنراتورهای سیار سختی در حفظ تعادل و جابجایی بدون خودرو می باشد.

۲- شاسی سیار چهار چرخ بدون فنر و اکسل گردان(بدون فرمان پذیری): که این شاسی سیار در مسیر های کوتاه و مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

۳- شاسی سیار دوچرخ به همراه فنر و اکسل گردان (قابلیت فرمان پذیری): که این شاسی سیار در مسیر های دارای انحراف یا پیچ جاده و مستقیم  استفاده قرار می گیرد. این دیزل ژنراتورهای سیار معمولا دارای ابعاد کوچک نسبت به دو سایز دیگر دیزلمی باشد. شاید مشکل عمده این دیزل ژنراتورهای سیار سختی در حفظ تعادل و جابجایی بدون خودرو می باشد.

۴- شاسی سیار چهار چرخ با فنر و اکسل گردان (قابلیت فرمان پذیری): که این شاسی سیار در مسیر های دارای انحراف یا پیچ جاده مورد استفاده قرار می گیرد.

دیزل ژنراتور سیار سایز بزرگ (کانتینری)

این نوع شاسی سیار دیزل ژنراتور جهت دیزل ژنراتورهای توان بالا استفاده می شود. با توجه به اینکه ابعاد و وزن این دیزل ژنراتورها بسیار زیاد می باشند معمولا شاسی سیار آنها در ابعاد کانتینری و به صورت تریلر ساخته می شوند. این تریلرها قابلیت جابجایی  توسط یدک کش را نیز دارا هستند.

نکته: تمام شاسی سیار دیزل ژنراتور ها دارای مال بند که به راحتی می توان به وسیله نقلیه  برای جا به جایی استفاده کرد.

 

چه فاکتورهایی در ساخت دیزل ژنراتور سیار باید رعایت شود؟

از جمله عواملی که کیفیت دیزل ژنراتور سیار را مشخص می نماید مسائلی هستند که در هنگام ساخت باید در نظر گرفته شوند که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد. هرکدام از این عوامل عمر و دوام ژنراتور سیار شما را در برابر شرایط محیطی تعیین مینماید.

  • استفاده از رنگ کوره ای الکترواستاتیک در تمامی نواحی شاسی دیزل ژنراتور
  • استفاده از ورق و شاسی مناسب وزن  وتوان دیزل ژنراتور
  • استفاده از فنر جهت انعطاف پذیری در حرکت
  • استفاده از رینگ و لاستیک متناسب با وزن دستگاه
  •  استفاده از چراغ خطر و علایم هشدار در شاسی سیار دیزل ژنراتور(سفارشی)
  •  استفاده از اکسل گردان ومال بند (فرمان پذیری) در صورت سفارش مشتری
  •  تعبیه باک سوخت متناسب با مصرف دیزل ژنراتور جهت کاهش دفعات سوختگیری
  •  استفاده از ترمز دستی جهت کنترل شاسی سیار دیزل ژنراتور (در صورت سفارش).

درصورت نیاز به دیزل ژنراتور سیار و قیمت شاسی سیار دیزل ژنراتور با شماره تماس 09121271870  تماس حاصل فرمایید.