واردات و فروش ژنراتور گازسوز در کشور

واردات و فروش ژنراتور گازسوز در کشور

ژنراتور گازسوز ژنراتور گازی مولد گازی موسسه فنی اتحاد

موسسه فنی اتحاد واردات و فروش ژنراتور گازسوز را از اوایل دهه هفتاد شروع نموده است. این موسسه با تجارب خود در تعمیرات و تامین قطعات، نصب راه اندازی و فروش ژنراتور گازی اقدام به راه اندازی نیروگاه های گازسوز در سراسر کشور نموده است. در حال حاضر موسسه فنی اتحاد دارای نیروگاه گازسوز در استان زنجان با توان 4.5 مگاوات می باشد. در صورت نیاز و مشاوره به مولد گازسوز در توان های 100kw تا 10mw در برندهای معتبر جهان همچون caterpillar ،MWM،WARTSILA،DEUTS،PERKINS،CUMMINS و …. با کارشناس فروش این موسسه تماس حاصل فرمایید.

دلایل خرید ژنراتور گازسوز از موسسه فنی اتحاد

ژنراتور گازسوز به دلایل فنی همچون سیستم های مکانیکی برقی ، سیستم سوخت خود و … دارای پیچیدگی های خاص خود را درا می باشند. برخی از افراد ژنراتور گازی را با دیزل ژنراتور مقایسه کرده و روند تعمیرات و نصب و راه اندازی آن را مانند ژنراتور دیزلی میدانند که این تفکر به دلایل عدم تجربه در راه اندازی تعمیرات و… اشتباه می باشد که در ادامه بحث به آن می پردازیم.

  • نصب و راه اندازی با مراحل بیشتر همچون لوله کشی آب و گاز (سوخت ژنراتور گازسوز)
  • تنطیمات ریگلاتور گاز ، جرقه زن ، شیر برقی و سایر موارد و تطبیق آن با فشار و دبی گاز شهری
  • تنظیمات سیستم کنترلی فرمان خصوصا در ژنراتور گازی نیروگاهی

این حساسیت ها سبب نیازمند بودن افراد متخصص مجرب در زمینه ژنراتور گازسوز شده است که موسسه فنی اتحاد با نفرات شامل تکنسین ها و کارشناسان خود و با بیش از صد ها دستگاه فروش و راه اندازی نیروگاه های مقیاس کوچک و مصارف صنعتی به بهترین نحوه از لحاظ فنی و کاهش هزینه ها ، آماده همکاری با مشتریان گرامی می باشد.

مزایا و برتری ژنراتور گازسوز به دیزل به شرح ذیل می باشد:

1. ژنراتور گازسوز آلودگی صوتی کمی در برابر با دیزل ژنراتور تولید میکند.

2. ژنراتور گازی به نسبت دیزل ژنراتور خیلی کمتر از گازهای گلخانه ای تولید میکند. و با محیط زیست سازگاری بیشتری است.

3. سوخت مورد نیاز برای ژنراتورهای گازی موجود و به راحتی تهیه میشود است.

4. در ژنراتور گازی گرفتگی مجاری سوخت وجود ندارد.

5. ژنراتورهای گاز سوز در مصرف کم تری نسبت به دیزل ژنراتور دارد و برای مصارف خانگی بسیار مناسب است چون نیاز به ذخیره سوخت ندارد و میشود مستقیما به گاز شهری متصل شود.

همچین باید به این نکته هم اشاره نمود که معایب ژنراتور گاز سوز همچون هزینه بالای اولیه خرید مولد گازسوز ، جابه جایی مشکل ژنراتور گازسوز ، تعمیرکاران و متخصصین گازسوز کار کم در کشور و همچنین قطعات یدکی با قیمت بالا می باشد.

موارد استفاده ژنراتور گازسوز در صنایع

با توسعه صنایع وابسته به برق همچون تولیدی ها شرکت ها مراکز تجاری صنایع پتروشیمی و …. و عدم پاسخگویی شبکه های برق کشور نیاز به منابع تولید برق همچون ژنراتورهای برق بیش از پیش خود را نشان می دهد. نیروگاه های برق تولید پراکنده به طور شخصی از طریق مجوز های وزارت نیرو تاسیس می گردند که با فروش برق به وزارت نیرو کسب درامد می کنند. نمونه دیگر از استفاده ژنراتور گازی که در کشور در سال های اخیر در بحث ماینر دستگاه های بیت کوین (تولید ارز ذیجیتالی) می باشد. موسسه فنی اتحاد با واردات ژنراتور  و همچنین خدمات مربوط به آن نظیر تعمیرات ، نصب و راه اندازی ، تامین قطعات آمادگی خود را در این راستا با سابقه 30 ساله اعلام می دارد.

برندهای وارداتی موسسه فنی اتحاد ژنراتور گازسوز

  • ژنراتور گازسوز کاترپیلار:
  • معتبرترین برند در جهان در زمینه ژنراتور گازسوز بی شک برند کاترپیلار ساخت امریکا می باشد. کیفیت عالی و عمر بالا و اورهال اساسی در ساعت کارکرد بالا سبب محبوبیت و خرید این برند توسط مشتریان گردیده است.

با توجه به تحریم ها و افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت این برند و سایر برند ها شده است.رنج تولیدی این شرکت در محدوده وسیع 20 الی 1000 کاوا می باشد. این محدوده سبب تنوع بالا و راحتی خرید مشتری در توان های مورد نظر می باشد.

  • ژنراتور گازسوز mwm:

قطعات فراوان و استفاده بیشتر نیروگاه از ژنراتور گازسوز mwm و توع توانی این برند و کیفیت بالا سبب خرید این برن توسط مشتریان گردیده است . این برند ساخت کشور آلمان و در سال های اخیر به دلیل کیفیت بالا سهام این شرکت توسط کمپانی کاترپیلار خریداری شده است. رنج تولیدی ژنراتور گازسوز mwm 400 تا 10000 مگاوات می باشد. ضمنا باید یاداوری نمود نیروگاه موسسه فنی اتحاد واقع در زنجان نیز از برند MWM  استفاده نموده است.

  • سایر برندهای ژنراتور گازسوز

نظیر mtu ساخت کشور آلمان ، وارتسیلا ، ینباخر و گسکور دارای کیفیت مطلوبی بوده و از نظر جایگاه بعد از کاترپیلار و mwm قرار می گیرند. قطعات ژنراتور گازسوز فوق کمی سختر پیدا شده که موسسه فنی اتحاد در این راستا و ارتباط خود با شرکت ها و نمایندگی تولید کننده می تواند قطعات را در صورت ناموجود بودن در انبار برای مشتریان تدارک ببیند.

استفاده از سیستم chp , cchp به همراه ژنراتور گازسوز:

کلمه chp مخفف کلمه  Combined Heat and Power به معنی تولید همزمان برق و حرارت در ژنراتور گازسوز می باشد. همانطور که میدانیم ژنراتور گازسوز در زمان کارکرد دارای حرارتی می باشد که از این حرارت می توان برای گرمایش آب و بخار استفاده نمود. به طور کلی بر روی ژنراتور گازسوز  به صورت تولید پراکنده DG سیستم CHP نصب میگردد و از آن جا که نیروگاه های تولید پراکنده با ژنراتور گاز سوز در نقط مختلف کشور نصب می گردد لذا تلفات خطوط نتقال کاهش یافته و همچنین این ژنراتور گازسوز به صورت chp می باشند و در محل از برق و حرارت همزمان استفاده می شود.

ژنراتور دوگانه سوز:

برخی افراد به دلیل سوخت بالای گازوییل و هزینه های بالای آن به دنبال دوگانه سوز نمودن دیزل ژنراتور خود می باشند که این کار بسیار تخصصی بوده با استفاده از کیت های گازسوز و نصب بر روی دیزل ژنراتور انجام میگردد.باید یاداور شد که انرژی در احتراق سوخت گازوییل بیشتر از سوخت گاز بوده در این حال توان کمتری تولید می نماید.

نکته ای که باید در نظر گرفته شود الیاژ بلوک سیلندر و رینگ و پیستون و … بر اساس سوخت گازوییل بوده و در صورت استفاده از سوخت گاز ، کارکرد و عملکرد موتور دیزل غیر استاندارد بوده و به دلیل احتراق بالا سبب آسب و مستهلک شدن قطعات می شود.

مولد گازسوز اتوبوسی ( کوپل موتور اتوبوس گازسوز با ژنراتور):

موتور های اتوبوس برند مان و اسکانیا را پس از از ره خارج نمودن اورهال و با ژنراتور کوپل می نمایند و با تغیراتی در سیستم برق و احتراق آن را به ژنراتور گازسوز تبدیل می نمایند. اخیرا به دلیل نیاز برق صنعت ماینر استفاده از این ژنراتور های گازسوز باب شده است و کارکرد آن در مدت کوتاه به دلیل غیر استاندار بودن موتور و کوپل آن مشتریان و خریداران این ژنراتور را با مشکل مواجه می نماید. خرید این دستگاه ها با توجه به تجربه موسسه فنی اتحاد غیر اصولی می باشد.

سرویس نگهداری ژنراتور گازسوز

سرویس و نگهداری به موقع همچون تعویض فیلتر روغن و هوا ، روغن روانکاری ، و شمع ژنراتور گازسوز و سلامت دستگاه می شود. شمع ژنراتور گازسوز در صورت مرغوب بودن پس از 6 هزار ساعت و روغن پس از 1500 ساعت باید تعویض گردد.

میزان مصرف ژنراتور گازسوز

میزان مصرف سوخت ژنراتور گاز بر حسب توان کیلو وات می باشد. و به ازای هر 400 کیلو وات در هر ساعت 100 متر مکعب مصرف می نماید. برخی بر این عقیده هستند که ژنراتور گازسوز کاترپیلار میزان مصرف سوخت پایین تری را نسبت به سایر برند های گازسوز را دارا می باشند که این تفکر اشتباه می باشد.

جهت اطلاع از قیمت ژنراتور گازسوز به طریق ذیل با ما در ارتباط باشید:

  • ارسال فکس به شرکت 66678011
  • ارسال ایمیل
  • تماس تلفنی با شماره کارشناس فروش 66192462